onsdag 2. juli 2008

Kontorhund

Jeg har begynt å jobbe igjen etter vel tre ukers ferie. Pop var ikke med på jobb på mandag, og stor var skuffelsen til mine kolleger. Så etter stort press fra dem (ha ha) måtte Pop bli med på jobb tirsdag. Det ble en slitsom dag for Pop. Først buss ned til båten, deretter båt til Lysaker, så en rask tur bort til jobben blant masse biler. Men alt dette ble taklet bra. Flink hund !!
På jobben ble hun tatt vel imot av alle, og gleden var gjensidig. Hun er veldig sosial, og går glad og fornøyd bort til alle og hilser logrende på dem. Etter mye hilsing og undersøkelse av lokaler både inne og ute, var tiden inne for en liten hvil. Pop sov som en stein i buret sitt i tre timer, og jeg fikk faktisk gjort en del vettuge ting på jobb i dag :-)
Etter lunsj ble hun med en tur på posten, men det ble litt skummelt med masse bråkete biler og busser, og det var kjekt å gå "bakveien" tilbake til jobben.
Pop oppførte seg helt eksemplarisk på jobben. Hun var stort sett under pulten min, eller i hæla på meg når jeg var ute og gikk. Hun virket veldig trygg der etterhvert. Fortsatt veeldig flink hund !!!















Men en time før vi skulle hjem, ble hun tråkket på av en av gutta og fikk ganske vondt i foten. Ikke noe alvorlig heldigvis, men hun ble veldig skremt. Så den siste timen lå hun innerst i buret og måtte "helles" ut når vi skulle gå hjem. Bilene var da også kjempeskumle. Dumt med denne negative opplevelsen på slutten av dagen, men vi satser med friskt mot igjen på torsdag. Båt og buss hjem gikk greit, og vel hjemme kunne hun endelig plage Karna som før !

Onsdag er fridag, og vi skal kose oss hjemme før vi drar på siste treningskveld på valpekurset.

Ingen kommentarer: