lørdag 5. juli 2008

3. juli - kontorhund igjen

I dag var Pop igjen med på jobben. Hun hadde ikke blitt skremt av hendelsen for to dager siden, men løp rett inn og hilste på alle. Her var det gøy med masse kjentfolk !!
Hun tar alle med storm; det vil si hun sjarmerer alle og de blir veldig overrasket over hvor rolig hun er. De hadde ventet seg en valp som sprang masse omkring, bjeffet og lagde bråk. Men IKKE Pop nei. Hun ligger stort sett i "huset" sitt under pulten min og tar livet med ro. Gjerne med et tyggebein eller en leke å tygge på. Følger selvfølgelig etter meg når jeg forlater pulten, men er da i hæla mine hele tiden. Bortsett fra ett par "hils" inne på kontorene til Olga, Sarah og Bjørn. Det varmet mitt "moderhjerte" veldig å høre Eman, som egentlig ikke liker hunder selv om hun er vokst opp med dem, fortelle meg at Pop er den første hunden hun liker !! Nettopp fordi hun er så rolig og søt.
Det er fortsatt litt skummelt å gå opp til Lysaker torg, f.eks til Posten pga alle bilene. Men det kommer seg. Hun blir nok en urban hund etterhvert.
Døgnrytmen hennes passer ihvertfall bra til å være "kontorhund" - hun sover masse på dagen, men tar det igjen til gangs på kvelden. Da er hun ikke mye rolig !! Da går det stort sett i hundre. Full av liv, men alltid klar til litt trening.
Artig hund !







Ingen kommentarer: