tirsdag 17. august 2010

Kveldstur til Spro Gruver




På sørvestsiden av Nesodden ligger Spro gruver hvor det en gang har vært utvinning av feltspat. Dette er et fint turområde, spennende å utforske gruvene både for liten og stor. Jeg har vært her ofte med hundene, men faktisk ikke siden vi fikk Pop. Ellers er det et område mye brukt av skoler, klassen til Erik har f.eks hatt Haloween-feiring inne i gruva. Andre bruksområder kan være events som f.eks. strikkhopping, klatring etc. Mari Boine har også spilt inn en video inne i gruva.


Vi tok en liten tur hit i kveld. Ville ikke gå inn i gruva da det er veldig krøkkete å gå der inne, og med Karnas nakkehistorie tok jeg ikke sjansen. Men her kommer en liten bildeblogg fra kveldsturen.





Ikke helt trygt å gå her kanskje?

Inngangen til gruva.


Inside, looking out...

En av utgangene i gruva



Diamantstranda; navnet pga all kråkesølvet som glitrer i sola.
Pop poserer 


To gode venner :)
Kreativ forsøpling!
Gamle, gjenglemte anleggsmaskiner

Denne husbåten lå trygt forankret på land

Mens denne her ikke var sååå trygg!!

Takk for turen!

Slitne og fornøyde hunder etter turen.
Pop og jeg har også debutert på sykkel i dag. Det gikk noe vinglete i starten. Jeg ville ha henne på min høyre side når jeg sykla, og det tok litt tid (og en del godbiter) før hun skjønte dette. Jeg er jammen glad jeg ikke er mann, da jeg hadde ett par bråstopp som var ganske vonde!! Men etterhvert gikk det ganske bra, og Pop fikk løpt avgårde fint ved siden av sykkelen. Men jeg tror jeg satser på å montere Springeren på denne sykkelen, sykling i bånd var ikke helt trygt innimellom. Nå er det jo snart slutt på båndtvangen, heldigvis, så da blir det å sykle med løs hund i stedet.

Nå blir det tidlig kveld, i morgen begynner alvoret - Erik begynner på videregående, media og kommunikasjon. Han grugleder seg til dette. Spennende år framfor seg får han iallefall.

Jeg har egentlig ferie til mandag, men drar på jobb allerede torsdag, og tar to fridager senere i høst. Antagelig på gjetertrening i Sverige!

Blir vel godt å komme tilbake i den gamle tralten igjen............ kanskje??








1 kommentar:

Vala sa...

Så koselige bilder! Det må være deilig med slike turområder, jeg må innrømme at jeg ikke kommer på noen slike her i min nærhet.

Vel overstått sykkeltur! Jeg forsøkte meg på Flipsen i Hemsedal - men jeg fant ut at jeg nok burde utsette det til jeg faktisk hadde en plan :P