mandag 9. august 2010

Ferie på Læsø - dag 4

Denne dagen ble tilbrakt mest hjemme og i Østerby. Tuslet rundt og kikket på båtene, og Erik tok igjen masse bilder.
Fritidsbåter


Fiskebåter
Hadde besøk av veterinær i dag for å få stemplet passene for ormekur. Dette var ingen billig fornøyelse, betalte kr. 400 for at han var hos oss i 4 minutter for å skrive i og stemple passene. Jeg hadde selv kjøpt ormetabletter og stappet dem selv nedi munnen på begge hundene. Men godt å få dette unnagjort.

Lunsj i dag besto av varme fiskefrikadeller fra den lokale fiskebutikken. Og for en butikk; det bugnet av fisk i alle varianter og sjøkreps, eller jomfruhummer som det heter her.

Vi slappet av med film på tv før vi satte nesa mot Østerby igjen for pizza på Havnecafeen. Men der var det middagspause på kjøkkenet, så vi måtte dra avgårde til Byrum. Her fant vi restaurant Bakken som viste seg å ha en alldeles deilig pizza. I flg. gutta var det den beste posjonspizzaen de hadde fått noen gang!



Vel hjemme var det å sette igang med pakking, avreise tidlig neste morgen. Fergeturene gikk greit, blituren fra Gøteborg og hjem gikk greit, og det var greit å komme hjem igjen.

Hvor ble det av alt jeg egentlig skulle gjøre på Læsø?? Vi gjorde en masse, kjørte masse bil,  fikk sett hele øya og alt som var verdt å se. Men neste gang jeg kommer tilbake skal jeg slappe av og ta spa, ri, lese bok..........

Læsø er et trivelig sted som jeg gjerne vender tilbake til så fort som mulig.

Ingen kommentarer: