torsdag 10. desember 2009

Trening og stevne

Vi trener og trener. Forrige uke var noe begrenset med lp trening pga Pops løpetid. Da jeg ikke ville forstyrre hannhundeierne, ble det ingen klubbtrening på oss.
Men torsdag for en uke siden ble vi "jaget på dør" av husets sønn - kom dere på agilitytrening, mente han. Og det var litt av en trening. Pop viste seg fra sin beste side; konsentrert og meget rask. Jeg måtte virkelig sette inn spurten for å følge henne på bommen og andre hindre. Veldig gøy. Flere på treninga, ble bare stående å se på henne. Vi fikk også for første gang fin flyt i banen vi gikk. Flinke hunden!!!!!

Lydighetsgruppa har fått tilgang til parkeringshuset på Ullevål stadion. Så der tilbrakte vi mandagskvelden. Deilig å trene inne i varm garasje hos Fotballforbundet! Vi var bare seks personer på trening så vi fikk mye ut av kvelden.
I går var det nytt treningsstevne. Hadde først tenkt å ikke melde oss på. Men så tenkte jeg at pokker heller, vi har ikke noe å tape - dette er bare trening. Målet var å få færre nuller enn sist. Hihihi.
Og den lille hunden sviktet ikke. Hun var ganske flink, men noe frustrert da vi ikke fikk belønne mellom øvelsene. Hun er fortsatt veldig god når hun vet hun får godbit, men uteblir den, skjønner hun ikke helt at hun har gjort rett, og tilbyr da en annen adferd som kanskje gir henne godbiten!!
Dommeren var
Rune Bjerkelund, en hyggelig kar fra Fredrikstad. Han var veldig snill mot oss synes nå jeg da.

Jeg har ikke fått poengene ennå, så jeg vet fortsatt ikke hvordan det gikk resultatmessig. Vi var 12 stk i klasse 1, og jeg kom iallefall ikke sist.

Vi nullet på fellesdekken, det var planlagt. Men Pop lå stille hele tiden. Både når nabohunden reiste seg og løp avgårde, og når en stor hvit hund kom inn i hallen. Pop fikk lang hals da, men fant ut av det ikke var Karna. Hun reiste seg ikke opp før hun fikk beskjed om det. Det er FØRSTE GANG HUN LIGGER HELE TIDEN PÅ FELLESDEKKEN uten at jeg gir henne godbiter!! Så selve øvelsen var perfekt når det gjaldt Pop; grunnen til nullen var at jeg bare sto 2-3 meter fra henne. Men nå vet jeg at hun kan ligge stille i øvelsen, så nå er det bare å få henne trygg på lengre og lengre avstand. Så jeg var veldig fornøyd med denne nullen!!!
De andre øvelsene gikk litt opp og ned, dårligst gikk vel fri-ved-foten. Pga lite konsentrasjon og at jeg "stirret henne i senk" som jeg ble fortalt, men vi fikk en femmer på denne øvelsen. Ingen flere nuller heller på de andre øvelsene. Så dette lover godt.
Tror vi fikk 7 eller 8 i helhetsinntrykk, og det er en bedring fra sist (5,5).
Det var nesten like gøy å konkurrere i går som sist. Men det beste er jo tilbakemeldingen fra de andre i konk.gruppa. Jeg fikk klar beskjed om å ikke stirre på hunden på fri-ved-foten, men se rett fram og stole på at hun gikk i nærheten av meg. De skulle grille meg på dette på neste trening - flott!!!! Det beste ved disse treningene er at vi hjelper hverandre.

I dag hadde lp gruppa også trening på Ullevål, men torsdag er for meg satt av til agilitytrening.
I dag hadde vi en reserveinstruktør, men for første gang i høst ble programmet fulgt etter treningplanen.
Vi trente føring og motivasjon. Veldig fin trening!! Gøy å se at Pop skjønner hva jeg mener med min noe ustrukturerte veiving med arma!!! Vi kommer oss stadig her også! I dag var også treningen lagt opp slik at det ble minimal ventetid på alle, og jeg var ganske varm og svett etterpå.

Igjen; hundetrening er gøy!!!!!

Resultatene på treningsstevne kommer senere.

----

Ingen kommentarer: