onsdag 18. juni 2008

Vi har fått ny hund - Pop har kommet hjem.

Jeg har alltid vært hundemenneske, og har hatt en forkjærlighet for store hunder.
Pyreneerhund har vært min rase i over 20 år, og jeg var sikker på at jeg aldri skulle skifte rase.


Her er mine tidligere hunder, Romeo og Embla, og Karna vår nåværende py.











Men tanken på en liten, kvikk hund jeg kunne drive noe aktivt med kom snikende, og beit seg etterhvert fast. Så jeg bestemte meg for ca to år siden for å kikke etter en ny rase !!!
Hvem skulle tro det ?
Det har vært mye tankevirksomhet, og mange timer på nettet for å finne ut hvilken rase vi skulle ha. Jeg var veldig klar på hvilke raser jeg IKKE ville ha. Etterhvert satt jeg igjen med to raser; Lagotto og Berger des Pyrénées (pyreneisk gjeterhund). Lagotto'n forsvant ut, og jeg satt igjen med Berger'n !! Holdt meg da ihvertfall innen pyreneer-familien !! Berger des Pyrénées er en rase jeg hadde visst om i mange år, men ikke syntes noe om ???!! Men ved nærmere bekjentskap har jeg altså latt meg sjarmere fullstendig av denne lille rakker'n av en hund. Dessuten hør nå her :

Vi bor i Bergerveien på tettstedet Berger, går turer i Bergerskogen og bader på Bergerstranda, så at vi skulle ha en Berger er jo bare helt innlysende !!!!!!!!!!

Først var det meningen at ny hund skulle i hus etter at vår nåværende pyreneer Karna forsvant. Men Karna er med sine snart 9 år, fortsatt frisk og sprek, og kan tilføre en ny valp mye positivt. Så det ble bestemt i fjor høst at en Berger-tispevalp skulle hit ved første anledning. Oppdretter hadde jeg funnet og jeg hadde også fått en del favoritter blant Bergerne, både i Norge og i Sverige. Som kjent går ikke ting alltid som planlagt i hundeverdenen, og vår lille tispevalp ble aldri født. Men for å gjøre en lang historie kort; vi hadde i ca ett år vært i kontakt med Line Coucheron i Bergen, kennel Real Scoop. Line hadde fått et valpekull med to tisper og en hanne, og vi ble lovet en tispe derfra.

Endelig - 7. juni var vi i Bergen og hentet lille Pop - Real Scoops Pop Shuvit !

Bilder av Pop her er hentet fra www.kennelrealscoop.com






















































Ingen kommentarer: