søndag 10. mai 2009

Store tenåringer!!

Vi har nå to tenåringer i huset, Erik og Pop, og begge vært gjennom/er i situasjoner som endrer dem fra barn til "voksen".
Erik ble konfirmert i går, og lille Popsen har løpetid!!
Størst endring merker jeg på Pop. Hun har blitt en rolig og sindig (går'e an det a??) hund innomhus. Ligger og sover mye og tar livet med ro. Ute er hun samme sputnik som før. Når vi gikk på tur i dag, klarte hun f.eks. å dette ut i sjøen!! Dvs. hun sklei på grønske, jeg ante at det ville skje, men siden hun er en vannhund av rang, brydde jeg meg ikke med det. Hun var helt oppslukt av noen lukter nede ved vannet, det samme var Karna, men hun fikk pent gå i bånd. Jeg orker ikke å dra 50 kg tung, våt hund opp av vannet. Pop svømte rundt en runde for å sjekke hva som kunne være så spennende, men fant ingen ting, og karet seg så opp igjen omtrent der hun falt uti. Vel hjemme, var hun nok litt kald, for resten av ettermiddagen ble tilbrakt i Erik sin seng under dyna!!
Eriks konfirmasjon gikk strålende. Seremonien, i regi av Human-etisk forbund, var bra og verdig. Festen etterpå ble holdt på Villa Sandvigen, og vi spiste masse god mat og kaker. Erik fikk masse gaver; les penger og var veldig fornøyd. Nå blir det et godt bidrag til sparekontoen (skal jo ha bil og lappen når han er 18, må vite!!!), så får han vel kjøpt seg en Nikon D90, eller Canon EOS 40D med diverse linser, også blir det vel litt lommepenger til USA-turen vår til sommeren.

Det er kjekt med store barn!!!

----
Villa Sandvigen


1 kommentar:

Ann Christin sa...

GRATULERER som konfirmant ERIK, tenker du hadde en flott dag!! Klem fra Ann Christin og Olivier