lørdag 23. mai 2009

Agilitykurs - endelig er vi i gang!!!!

Denne våren har vi jaktet på agilitykurs! Mange interessante hundeklubber holdt kurs den helga Erik ble konfirmert, men da måtte jeg jo selvfølgelig prioritere konfirmasjonen. Heldigvis fant jeg et kurs som skulle holdes med Petter Nordlien denne helga, og som jeg gledet meg til det. Det er jo agility jeg hadde tenkt skulle være tingen for Pop; lydighet er nødvendig å kunne - vi skal fortsette å trene dette, spor og freestyle er mer for moro skyld - fortsetter også med dette (går på vg. freestylekurs nå). MEN agility skulle liksom være vårt satsingsområde........ trur eg!!
Onsdag fikk jeg dessverre beskjed om at kurset med Petter Nordlien måtte avlyses pga for få deltagere påmeldt!! Går'e an!! Så da begynte en iherdig jakt på nettet. Jeg ble stående på venteliste ett sted, men fikk heldigvis plass et annet sted. Og i kveld møtte vi spent opp i Sofienbergparken på agilitykurs i regi av Hundeakademiet.

Vi er en gjeng på 5 hunder; Pop, en staffe og en Jack Russel terrier er de små, så har vi en dalmatiner og en golden.
I dag har prøvd oss på hopp, tunnel og bom. Selvfølgelig helt enkle og greie øvelser. Pop syntes hopp og bom var helt greit. Tunnel er ok når den er rett, tunnel i vinkel er litt sært, særlig når noen har "glemt" igjen godbit der inne.
Da er det lett å bli igjen inni tunnelen..... Men etter ett par gjennomkjøringer var dette ingen sak.

Erik var med som utskremt fotograf, og han fikk filmet noe (mellom regnbygene - heldigvis er det løv på trærne, så vi ble ikke så veldig våte!!).

Så her er litt av Pops innsats i dag. Vi gleder oss allerede til i morgen og flere hindre å lære inn.

Jippi - vi er i gang :)


Ingen kommentarer: