lørdag 7. mars 2009

Agilitykurs med Silvia Trkman i Bergen

For en stund siden fikk jeg høre fra Line at selveste Silvia Trkman, to ganger verdensmester i ag, skulle komme til Bergen og holde kurs. Tenkte ikke å melde meg på, fordi verken jeg eller Pop har noen gang satt våre bein på en agilitybane. Men så ble jeg overtalt (var egentlig ikke så vanskelig å overtale til dette), og siden jeg har planer om å trene ag med Pop etterhvert, hvorfor ikke begynne på kurs hos de beste??
Kim og jeg satte oss på toget og dro over fjellet til Bergen. Kim og Bambi har konkurrert så de fikk selvfølgelig mer utbytte av kurset enn oss, men jeg synes det var veldig lærerikt og inspirerende. Pop har iallefall alle forutsetninger for å kunne gjøre det noe bra på en agilitybane, det er verre med meg.....................
Men, ett sted må vi også starte, og vi skal allerede i dag begynne med "cik&cap" trening, dvs jeg skal begynne å lære Pop å sirkle rundt forskjellige objekt, f.eks. fortønner og etterhvert legge på kommando cik - venstre, cap - høyre. Dette skal etterhvert igjen overføres til hopping over hindre og svinger.
Kurset var lagt til ettermiddag/kveld, eller skal vi si natt, det ble ganske sent noen kvelder..... Dette førte til at vi kunne være turister på dagtid. Bergen by er en flott by å være turist i, vel og merke i bra vær, noe vi hadde de fleste dagene. Det beste med Bergen var at det ikke fantes snø, det var små glimt at vår overalt. Deilig!! Bambi og Pop vandret rundt i byen og gjorde masse kunster. Vi var på fisketorget og så på torsken! Vi var på baker Brun på bryggen og spiste skillingsboller (noe jeg alltid må gjøre når jeg er i Bergen) Vi var på Chaos kafe med Vala og Aurora og koste oss.


Pop på Chaos kafe (artig navn, Pops far heter Chaos) bildet tatt fra Kims blogg.
















Vi var også på Fløyen og hundene koste seg stort på vei nedover da de fikk løpe løse. At det var helårs båndtvang så vi jo ikke før vi kom ned :) Bilder fra dette finnes på Kims blogg.
Det var hyggelig å hilse på mange andre pyrrer også. Pops søster, Flip, var en del større enn Pop, men jeg synes de er ganske like i væremåte etc. Pop fikk også hilst på resten av tjukkeste slekta; mor Harriba, søster Diesel og bror Birk.
Fredag var hjemreise, men først hadde vi en tur i pøs regnvær ute på Varden sammen med Line og Silvia og hundene.

Bambi, La, Pippin, Diesel, Harriba, Pop - bildet igjen tatt fra Kims blogg.
















Etterpå var vi på resturant med Dorte og lille søte Helle og spiste pizza. Så tok vi toget tilbake til Østlandet og snøen.
Nå er det bare å begynne å trene.................

Ingen kommentarer: