lørdag 6. september 2008

Valpeshow Drøbak BIG3


Pop har vært på nytt valpeshow i dag i Drøbak. Utstilling på hjemmebane er jo helt perfekt. Vi hadde frammøtetid kl. 0900. Dro hjemmefra 0825, framme 0845 og hjemme igjen kl. 1100. Da hadde vi fått med oss en BIR og en BIG3 !!!!!!!!!! Lille flinke Loppe ! Ja, for hun var absolutt en loppe i ringen i dag. Dommeren, Steinar Balken som forøvrig var en veldig behagelig dommer å stille valp for, mente dessuten hun burte nulles pga gemyttet ! Altfor blid, glad og sosial !! Selvfølgelig bare fleip, men i et lite øyeblikk lurte jeg faktisk på om han mente det !! Huff og huff !!
Pop lot seg villig håndteres og tannvisning gikk bra. BIR'et var jo greit da vi var alene hund i rasen. Jeg hadde egentlig tenkt å droppe gruppa, eller også kanskje dra hjem og komme tilbake senere for gruppa. Så sakene var pakket og jeg var nesten på vei til å dra. Hadde bare stoppet opp for å prate med en kjenning. Plutselig hører jeg noen rope "Mamman til Pop", og fikk streng beskjed om å komme meg inn i gruppa. Gruppebedømming etter at alle rasene i gr. 1 var ferdig. Herregud - full fart med skifte til utstillingsbånd og på hodet inn i ringen igjen hvor alle andre sto pent oppstilt :-). Vi ble plukket ut blant de fem beste, og jeg ble plutselig grepet av stundens alvor da dommeren sto igjen med tre hunder og vi var blant dem. Dommeren ville ha lille Poppelopp som BIG3. Det var virkelig gøy. Hun ble slått av en vakker sheltie- og en like vakker groendalvalp.

Kritikk: 5 mndr. Vakkert hode + uttrykk. Velplasserte ører, god hals, rygg og overlinje. Velplassert skulder, god benstamme. gode vinkler bak, god haleansats. Bra pels for alderen. Beveger seg ennå noe tåtrangt bak, men med bra steg. Velvist. Herlig temperament.

Nå skal vi trene litt mer på oppstilling og "gå pent i ringen" før morgendagens valpeshow i Drammen.

Superfotograf Merete har tatt disse to flotte bildene under her. Fin hund ja !!

















------------------------------------

Det er ikke bare Pop som har gjort det bra i dag. Mitt lille "oldebarn" Sætras Dixie ble BIR-BIG-BIS2 på Rallarutstillingens valpeshow.
















Et gammelt bilde av Dixie fra mai, men hun er like søt ennå :-)





1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerer igjen - vel fortjent!

Line