søndag 12. juni 2011

Ellen og Pop fortsetter å gjøre ting de ikke kan, men som de kanskje burde kunne!

Kryptisk??
Neida, det er bare vi som har vært på lydighetsstevne i dag!
I et litt overmodig hjørne ble vi overtalt til å melde oss på tidligere i våres. Planen var å trene masse for å forhåpentligvis klare opprykk til kl.II. Hehe - liksom!!
Hverken Lisbeth (som klarte å overtale meg) eller jeg har trent noe særlig siden i høst.
Vi har hatt et par halvhjerta økter med heller halvhjerta resultat. Pop har bl.a. ikke visst hva fellesdekk var!! GØY - NOT!!
Men siden Lisbeth og Arija vant kl.I på klubbstevnet i våres (jeg var på messe på jobb og fikk ikke vært med) med 169 poeng var hun veldig gira på stevner og jeg slo meg med. Som sagt tidligere så har vi ingen ambisjoner i lp, vi bare gjør det for gøy! 
Jeg pakket Pop inn i bilen i dag morges og kjørte til Flateby utenfor Enebakk. Forventningene var ikke noe store. Jeg ville være fornøyd med "bestått" fellesdekk. Hadde jo også håpet å ikke nulle på noen øvelser og få litt mer enn de 123 poengene vi pleier å få. 
Når stevnet startet fikk vi beskjed om at alle fellesøvelser skulle gjøres først. 
Oj., tenkte jeg da, for Lisbeth som hadde siste startnummer beregnet å komme en time etter meg. Så jeg heiv meg på telefonen og fikk henne til å slippe alt hun hadde og rushe til Flateby. Det var tross alt ikke flere enn 17 startende i kl.I.
Vi hadde nr.7, eller 0007 - tripple-o-seven som vi fleipet med, og fikk god tid til å bli bitte litte grann nervøs!
Men pytt, både tannvisning og fellesdekk gikk bra! Puuuhh!!
Ellers var det så som så. Dommeren Anne-Marit Traaholt trakk masse for at jeg "hjalp" Pop med kroppsspråket mitt, men veldig viktig å bli påminnet dette! Jeg bøyer meg nesten over hunden på dekken, og trekker opp skuldra masse på oppsittene, ikke bra! Nullet gjorde vi søren meg på siste øvelse som var avstandskommandering. Den har vi aldri hatt før, og jeg misforsto litt, trodde man måtte ha enten ord eller tegn for kommando, men det er og/eller som vi jo har trent på på kjøkkenet. Og når jeg gjør annerledes enn det vi har trent på, blir resultatet deretter.

Resultatet ble som følger:
Tannvisning 10
Fellesdekk  8,5 - hunden er perfekt, trekk for mitt kroppsspråk
Lineføring 6,5 - masse snusing som resulterer i en hund som går bak meg innimellom
Dekk fra holdt  7  - igjen trekk pga mitt kroppspråk
Stå under marsj 5 - trekk for at Pop står nesten før jeg kommanderer, pluss mitt kroppsspråk igjen!
Fritt hopp over hinder 7 - hopper perfekt, men vil ikke sitte på plass, blir stående ved meg. Dessuten sier jeg på plass (jeg trodde det var lov!).
Kontroll over hund på avstand 0 - reiser seg ikke opp.
Helhetsinntrykk 6, mest trekk for kroppsspråk.


Poengsummen - 123!!! Ser ut som denne summen forfølger meg, det er 3. gangen vi får den.


Lisbeth stakkars kom heseblesende akkurat for seint til å være med på fellesøvelsene, men hun fikk heldigvis lov til å ta alle øvelsene helt til slutt.
Det ble dessverre ikke noe 1. premie på dem i dag, med 0 på både fellesdekk, stå-under-marsj og hopp-over-hinder.


Jeg er tross alt fornøyd; vi klarte fellesdekk! Synd vi skulle rote det til på avstandskontrollen, men next time!!!!


Nå skal vi begynne å trene systematisk igjen. Førstkommende torsdag blir det lp-trening med FBK! Skjerpings på kroppsspråket!


Men vi må også trene ag. Vi er påmeldt stevne i Sandefjord om ei uke. Dessuten er det nytt klubbmesterskap på onsdag, og denne gangen skal vi være med, antagelig melder vi oss på i både lp og ag.




----










Ingen kommentarer: