søndag 4. oktober 2009

Høst

Høsten er definitivt kommet over oss, men vi har vært velsignet med et fantastisk vær, iallefall i september.
I går truet meteorologene med snø, men den kom heldigvis bare i form av regn :)
Og i dag er vi tilbake til det klare, friske høstværet igjen.

Lenge siden oppdateringer her, men vi er da i siget :) Etter at vi har begynt med Facebook blir det lite blogging ;)

Pop og jeg var på agilitykurs for ett par uker siden, ikke så mye å si om det. Vi var ca 15 stk, og av disse 15 var 10 deltagere under 12 år. De var forresten veldig flinke de unge, lovende :) Men for oss litt eldre, iallefall oss med noe agilitykurs fra før, ble det bare en (kjedelig) repetisjon. Vi hadde 3 instruktører, to veldig flinke som konsentrerte seg om de yngste deltagerne. Vår gruppe som bare besto av voksne, hadde en instruktør som sikkert er flink nok, men ikke så veldig god til å lære bort. Men greit med repetisjon, selv om kurset ikke ble som forventet. Vi har pokker meg ennå ikke fått egynt organisert trening ennå pga diverse omstendigheter, men fra torsdag av trener vi med nybegynnergruppa til Follo Brukshundklubb. Endelig!!!!

Lydighet går derimot bedre, vi er med på konkurranselydighetstrening i regi av FBK og med Stein Feragen som instruktør. På denne gruppa deltar folk i alle klasser, fra oss nybegynnere til kl.3 ekvipasjer. Veldig hyggelig, får masse nyttige tips fra mange hyggelige folk.
Pop og jeg har også fått treningskompiser, samojeden Arija og Lisbet. Vi møtes for trening utenom klubbtreningene. Vi koser oss masse, og at lydighet skulle være gøy hadde ikke jeg trodd. Har til og med kjøpt meg en treningsvest, noe jeg før har synes var forbeholdt proffene :) Men praktisk til å ha godbiter, leker etc samlet på et sted. Vi trener lydighet hver onsdag, neste uke begynner vi med innetrening i Follohallen. Pop overrasker meg stort under hver klubbtrening. Hun er veldig flink det lille dyret! Men fortsatt noe opphengt i godbiter, så det må vi plukke av henne før vi kan debutere på stevne!!

Avslutter med noen bilder og en liten (grumsete) filmsnutt fra dagens tur. Vi gikk en lang tur ved sjøen i et fantastisk flott vær. Pop badet og koste seg.


Innover Bunnefjorden


Fra Torvik brygge mot Oslo

Pop svømmer


Karna på tur

Badenymfer :)




Pop hiver seg uti etter en pinne





Jeg skal snart til Tyrkia og besøke min venninne, Ellin, som flyttet dit for noen år siden. Gleder meg masse til sol, bading, god mat og kjempegodt selskap!!!


Men før det skal vi trene hund - agility og lydighet!!

God høst til alle!!










2 kommentarer:

Sissel,Storm og Frost sa...

HURRA! Så moro at du kontaktet meg i gjesteboken!! Får helt sommerfugler i magen når jeg leser at du er så fornøyd med din lille pyrre Pop, og at dere synes lydighet er blitt så gøy!
Nå er det nesten så jeg ikke klarer å vente på å få et lite "busketryne" i hus! :)

Line sa...

Er dypt misunnelig på det flotte høstværet dere har for tiden!
Og du skal attpåtil til Tyrkia?! Heldiggris!!!