torsdag 30. juli 2009

Hva skjer a' ???

Nå er det en stund siden oppdatering av bloggen. Ikke fordi det IKKE skjer noe, men mer fordi vi har en drøss bilder å redigere. Erik og jeg har vært på ferie i San Francisco, og det kommer masse derfra senere.

Noe kan jeg da skrive, særlig når jeg da kan rappe bilder fra andre ;)

Forrige lørdag fikk jeg besøk av Gro og Per Tore med hundene Folie, Quidam og Aela.
Vi skulle alle på utstilling på søndag, så de overnattet her. Vi fikk gått tur med hundene og grillet i noe overskyet vær.

Quidam får stasjet cadenettene.



















På søndag var vi på utstilling i Moss. Dommer var Elina Haapaniemi, som jeg har "kjent" i mange år, en meget dyktig dommer. Streng, men rettferdig. Hun er spesialdommer på pyreneer, og kjenner også bergeren godt.
Pop klarte å tråkke på noe ekkelt rett før vi skulle inn i ringen, og ville ikke trå på den ene bakbeinet. Så jeg trakk henne fra hele greia. Men etter overtalelser fra Gro og Beate, og ar hun gikk relativt bra på foten etterhvert ble hun stilt likevel. Jeg ville så gjerne ha en bedømmelse av Elina. Men fy som jeg sleit med Pop i ringen. Hun pleier å være verdens letteste å stille, men ikke på søndag nei. Jeg var helt svett når seansen var over! Hun ville ikke løpe ordentlig, bare gikk med nesa trykket til bakken hele tiden. Vi løp og løp, og til slutt gikk hun da ett par meter med løftet hode. Hun ville ikke stå lenge på beinet av gangen, så jeg måtte hele tiden flytte henne etter at vi hadde stilt opp for dommeren. Jeg ventet meg faktisk blått i dag, noe som ikke er uvanlig å få hos Elina. Men hun fikk faktisk en "flat rød", og på kritikken sto det faktisk at hun viste seg vel i ringen!!!!!! Da lo jeg rått.

Res UK: 1KVAL, 1KONK.

Kritikken (direkte avskrift)
"16 mnd gml, en tydeligst ung tik som viser seg vel i ringen, bra skalle og nat. ører. Noe langt og lett neseparti, korr bett, tørr beinst., noe framskutt skulder, beh. noe kraft. bakstell, korr. dobl. ulveklør.
Rør seg bra bak, men behøver noe lengre sted. Den høge svansen berør helhetsuttrykk."

foto: Gro Mathiesen














Resultatene ble ellers:
Folie BIR, 2-BIG Quidam BIM

............ og skulle noen lure; foten til Pop var helt fin igjen 5 minutter etter at vi var ferdige i ringen.............



I går kjørte jeg Erik til farmor på Barkåker, og i den forbindelse dro jeg innom Ann Christin og Gunnar på tur hjem. Karna og Pop fikk lekt med olivier, og vi fikk skravla. Utpå kveldinga gikk vi en tur rundt Borre Golfbane på en fin natursti. Her var det hester, og masse spennende å lukte på for hundene. Rent nostalgisk for meg å gå der oppe ved Borrevannet; jeg er jo oppvokst i Horten og har vært masse på de trakter i barndommen. Alltid koselig å være på besøk hos Ann Chr. og Gunnar, og vi kommer sikkert snart igjen......

Alle foto under: Ann Christin Eri.

Smellkyss fra Olivier :D


















Meg og mine hunder :)



















Eva var også på besøk



















Her går det unna; gamle Karna holder koken














Hilde: Hvis det er noen trøst har jeg holdt på i 2 timer med å redigere dette lille innlegget........ grrrmfpp





Ingen kommentarer: