søndag 18. januar 2009

SNØ

Søndag kom snøen - og det til gangs :)
















Det begynte selvfølgelig da vi skulle ut på tur. Jeg hadde for en gangs skyld fått med Erik ut (under mild tvang.....) og planen var at vi skulle gå sammen en liten runde, så skulle han gå hjem med Karna, og Pop og jeg skulle fortsette til skogs. Men snøværet fristet ikke til skogstur, istedet ble det tur i nabolaget med medbrakt rompebrett. Jeg liker IKKE snø, men må bare gjøre litt moro ut av det, så i full fart bar det nedover i bakkene med tilhørende hoiing og skriking. Noen naboer, som også hadde forvillet seg ut, lurte nok litt når de så hvem det var som kom susende, men........ Man får ikke mer moro enn man lager selv.

Mor i farta......Bildene har dårlig kvalitet, pga snøen....... sier vi




























Erik følger etter















Dette var bare begynnelsen. Tror det kom ca 25-30 cm her i går. Jeg gjorde iallefall ikke annet enn å måke. God trim!!!!
Strømmen gikk også på kvelden, men det var igrunnen bare koselig. Vi rigga oss til med masse stearinlys og spilte kort. Litt hyttestemning....... Når strømmen kom tilbake, hadde vi det så koselig at vi slo av lysene og ble sittende i skinnet fra stearinlyset.

Pop har lekt muldvarp eller noe liknende i går og i dag. Hun har vært mer under enn over snøen, borer seg fram og hopper som en kenguru i snøfonnene. Nå skjønner jeg hva man snakker om med bergere og snøballer i pelsen.

Nå skal vi ut på tur, deretter grave fram garasjen og vente på mer snø til natta.....
Dette bildet er fra februar 2006, men kan likegodt vært tatt i kveld (mandag) :)
Mandag kveld: Garasjen er gravd fram og vi er forberedt på mer snø :)
Dette er en normal vinter, med normal snømengde man kan forvente i midten av januar, MEN behøver hele vinteren å komme dettende ned hue på oss i løpet av noen timer...... Eg berre spyr??

------------

1 kommentar:

Vala sa...

*ler* Til tross for at vi enda ikke har sett så store mengder med snø, så har jeg også fått en ide om hvordan en belgerpels kan bli utav det ;)
Misunner dere litt jeg, med all denne deilige hvite sneen. I Bergen fungerer slikt veldig dårlig selvsagt, men man kan jo drømme (og selvsagt samtidig prise seg lykkelig over å slippe dette med måking bl.a.).
Flippa hilser til søster østpå :)