torsdag 2. juni 2011

Agilitykurs og trening

Nå er det blitt juni og sommer, og jeg har ikke blogget på lenge.
Men nå kommer en liten oppdatering av noe vi har gjort siden sist.

For nøyaktig fire uker siden satte jeg kursen til Bergen for å være med på agilitykurs med Line og Dorte som instruktører.

Lastet bilen full av hund, klær for enhver anledning, godteri etc. og la ut på tur over fjellet. Første stopp var på Bagn der jeg møtte Unni & Willy som var på tur ned til Kristiansand på NKK utstilling. Hyggelig å treffe dem og flere av mine pyreneer "barnebarn" og "oldebarn". Fineste oldebarn Dixi ble forresten BIR på utstillingen. Her er hun:

Dixi BIR NKK Kr.sand 7.5.2011

Etter Bagn gikk turen over Filefjell i fint vær, så gjennom et grønt og frodig Sogn og deretter begynte tunnelhelvete  Min noe innbilte tunnelfobi er iallefall blåst bort for ever, det er milevis med tunneler fra Lærdal til Bergen. I Bergen skulle jeg bo hos hos Vala som har Pops søster, Flip, og søstrene møtte hverandre noe overbærende ute på gaten. Vel inne i Valas hage fortsatte de sin "jeg later som du ikke eksisterer"-oppførsel.
Litt senere dro vi opp i Nordnesdalen hvor vi møtte Line og vofsene hennes. Det ble skikkelig "slektstreff" for Pop, her var både mor Harriba, kullsøster Flip, halvsøster Diesel og "lille" Lui som sikkert er i slekt "uti-der-et-sted". Vi fikk oss en fin tur over Damsgårdsfjellet. Heldige de som bor i Bergen med så flotte fjell utenfor stuedøra.

Neste dag var det agilitykurs ute på Varden. Her ble vi delt inn i to grupper og gikk gjennom forskjellige kombinasjoner. Hver og en fikk god tid med instruktørene. Jeg var veldig fornøyd med Pop etter første kursdag. Men en bedre fører kan hun komme langt den lille grå - hehe!


Etter kurset på lørdag bar den hjem til Vala og forberedelse til bursdag. Jeg fikk med meg en koselig bursdagsfeiring hos vertskapet. Her ble husets datter tenåring, og ble behørig feiret.


Søndagen var det avgårde på kurs igjen. Nye kombinasjoner og føringer skulle prøves ut. Denne dagen var sola varm og god, og hundene ble fort slitne. Heldigvis er det kort vei til vannet, og en liten dukkert mellom slagene ble godt mottatt av de firbeinte. Kursdagen ble avsluttet med en bane vi skulle gå. Vi disket (selvfølgelig, det begynner å bli en (u)vane) begge løpene vi gikk.........

Det var et veldig bra kurs. Dorte og Line er dyktige instruktører som i tilegg til fin instruksjon er flinke til å se hver enkelt ekvipasje og deres behov!! Jeg har allerede meldt meg på et nytt kurs med disse dyktige damene til høsten. Men da blir kurset holdt i Tønsberg-området, så det blir ikke så langt å dra.

                                  

Hele gjengen samlet

Litt briefing må til 

                                  

                                  

                                 




Søstrene Flip og Pop på mønet, ganske like hva?

Det ble tatt masse bilder og nedenfor kommer noen utvalgte av Pop. 
Bildene ble tatt av Line og andre. Flere bilder finnes her.

Takk til alle, både instruktører, kursdeltagere og vertskapet mitt,  for en flott helg! 


Vel hjemme igjen var det mer agilitytrening. Endelig hadde utetreninga på Berg startet, deilig å trene ute.
Vibeke hadde tatt med kamera, og her er et knippe bilder av oss i farta.

                                         

                                         



                                     


                                     


Ellers har det vært veldig travelt på jobb med messe etc., så det har vært lite trening i mai.
Vi var påmeldt på søndagen på Oslo Hundeshow, men stilte ikke da jeg var for sliten.
Det blir travelt på jobben framover til sommerferien, men vi får håpe det blir tid til litt trening innimellom.


---










Ingen kommentarer: