torsdag 14. april 2011

Litt av hvert av aktiviteter

En stund siden sist, med Facebook blir det lite blogging....


Men her er en liten oppsummering på hva vi holder på med, og videre planer utover våren/sommeren.


Agilitytrening går sin gang med ymse resultat. Litt kjedelig å trene i ridehus når Pop har fått smaken på hestemøkk. Hun har blitt helt hekta, og det må jobbes iherdig for å få henne til å koble dette ut!
Jeg gleder meg til å begynne utetrening om ikke så lenge.


På søndag var vi med Tess Erngren/Gooddog på en tur på Bygdøy. Tess testet hunder for Nodat på Dogs4all i fjor, og siden vi deltok på denne testen fikk vi en gratis time hos Tess. Valget falt da på følgende: "Kul på tur - agility". Vi var en gjeng med 7 hunder som hadde en artig tur i skogen. Alle naturlige hindre som stener, murkanter, veltede trær, stubber og benker ble brukt. Hundene fikk hoppe oppå, hoppe over, gå mellom, krype under, balansere, ja en masse jobbing ble det for dem på denne turen. Godbiter ble også gjemt både i trær, under steiner og røtter (litt ekkelt å legge godbiter innimellom røtter nå pga huggormen som har kommet ut, men vi så heldigvis ingen). Lille Pop jobbet som en helt, og var faktisk veldig sliten etterpå.
Tess er en kjempehyggelig dame med masse kunnskap om hund. Hun skal ha et kurs kallt "Rallymix" til høsten og det tror jeg vi skal slenge oss på, høres artig ut!


I dag har vi hatt lp-trening sammen med Lisbeth og hennes samojed Arija. Det gikk veldig bra. Fellesdekk, eller kanskje dobbeltdekk siden det bare var to hunder, gikk helt uten problem. Ingen av oss hadde gjort denne øvelsen siden i høst - veeeeldig flinke hunder vi har!!
Lisbeth og jeg har nå fått blod på tann igjen. Vi starter med faste lp-treninger i påska for så å finne stevner å dra på. Vi SKAL ta opprykket til kl. II i sommer/høst.


I morgen drar vi til Sverige igjen for nytt "Vallningsläger" med den svenske Bergerklubben. Det blir veldig gøy å se hvordan Pop tar dette nå. Hun fikk jo "tenning" siste dagen forrige gang vi var der, så jeg håper vi kan komme litt videre denne gang. Gleder meg veldig!!


Skjærtorsdag skal vi på agilitykurs med Thomas Thiesen i regi av Gilabb hundeskole i Stokke. Gleder meg til handlingskurs.


Ellers skal påsken tilbringes hjemme, forhåpentlig i flott vær! Det blir ag-trening som vanlig også, pluss litt lp-trening, masse turer og litt sosialt (uten hund) på meg innimellom.


1.mai stiller vi på ag-stevne i Moss. Håper å komme oss gjennom iallefall et løp uten disk!!


Helga etter drar vi over fjellet til Bergen og deltar på ag-kurs med Pops oppdretter Line som instruktør. Dette er et kurs jeg gleder meg veldig til. Dessuten skal vi bo hos Vala som har Pops søster Flip. Så dette blir nok en topp helg for både meg og Pop :)


Vi planlegger også å delta på ag-stevne i Sandefjord i juni. Oslo Hundeshow er noe usikkert siden jeg skal være på messe med jobben hele den uka. Regner med at jeg ikke har noe overskudd i det hele tatt på lørdagen. Men kanskje vi melder på bare på søndagen.


Vi skal også på Follouka i slutten av juli med FBK. Det blir en ukes agilitytrening i hyggelig selskap, gleder meg masse til det.


Det er mye å glede seg til i min hundeverden framover!


Men først altså - gjeterkurs i Sverige i helga!!


--



Ingen kommentarer: