mandag 3. januar 2011

Nytt år 2011

2011 kom blåsende inn i tilværelsen. Masse vind og mildvær. Det var kjempedeilig å kjenne sol og varmegrader, og vi har vært masse ute i det fine, milde været.

Pop og jeg var på en skikkelig langtur i skogen i dag. Karna ville ikke bli med, hun er nok sliten av alle aktivitetene juleferien har medført. Tar på gamle damer! Men Pop er ikke sliten, og her er et knippe bilder fra dagens tur.
Bildene er tatt med mobilen og de begrensninger den gir.

Følger med

Fin hund :)

Her kommer hun (egentlig) i full fart...

Hva skjer a'?

Så hva skal vi så gjøre på hundefronten i 2011?

Tja, vi får se hva året bringer. Litt planer for Pop har vi jo, får se hvor mye som blir realisert utover året.

Lydighet:
Her skal vi fortsette å trene i det stille, og gå på stevner nå og da. Vi må da for søren klare opprykk til kl.II.

Agility:
Trening og atter trening, kanskje et stevne innimellom på sommeren.

Gjeting:
Vi har meldt oss på svenske Bergerklubbens gjeterkurs igjen både i april og oktober - dette er gøy!! Samme opplegg/sted som vi var på i november.

Utstilling:
Neeei, tror vel ikke det blir så mye av dette utover. Drar kanskje på den svenske spesialen i år, og stiller vel der, ellers lite.

Terapihund????????????
Jeg har veldig lyst til å få Pop godkjent som terapihund via NodatNorsk organisasjon for dyreassistert terapi. Vi har vært på test på Dogs4all, og da ble Pop "godkjent" som en klar kandidat for å gå på kurs. Pop er en så sosial hund, hun liker godt fremmende, så hvorfor skal hun ikke da kunne gjøre tilværelsen bedre som en ensom person en-to timer pr. uke? 
Jeg skal på kurset "Innføring i terapihundarbeid" i slutten av januar, og gleder meg til det. Blir vel da til at jeg melder oss på et terapihundkurs senere i år, og jeg håper vi kommer gjennom nåløyet på opptaksprøvene der.

Så dette er litt av planene i mitt hundeliv i 2011, så får vi se hva som skjer.........

Hva med Karna da? Jo, hun er absolutt med, men pensjonist nå. Hun er litt stiv i bakparten, men hun går på timeslange turer hver dag. Leker også med Pop og enkelte andre utvalgte hunder vi møter på tur. Det gjør henne godt både i kropp og sjel. Ellers er hun sprek, og jeg regner med hun får feire 12-årsdagen sin i juni :)

Godt nytt 2011.


--- 

1 kommentar:

lenelabanoglux sa...

søte lille pop:) vi og vil gå terapihundutdannelse :) får se ka eg får råd til framover :))