mandag 9. august 2010

Ferie på Læsø - dag 2

Solskinn og varme var førsteinntrykk av Læsø denne dagen. 
Vi dro inn til Østerby Havn for å handle inn mat og gutta fikk leid sykler. Etter en lang brunsj i hagen tok jeg meg en sykkeltur til Læsø Uldsstue. Jeg er nå den lykkelige eier av verdens deiligste sokker, en stor ulldyne og tilhørende pute! (Det lukter faktisk litt sau av dem, men det går vel over). Etter shopping dro jeg videre utover veien for å se på landskapet. Det var veldig interessant å se endringene i landskapet.
Plutselig var det slutt på trær og hus, og et flott slettelandskap  med klitter kom til syne ved Danzigmand. Jeg klatret opp på klittene og kom ned på stranda og nøt sjøluften fra havet! Deilig med ferie!!














Vel hjemme igjen var det tid for litt badminton i hagen før vi igjen dro ut på tur.
Denne gang var det øya Stokken som var målet. Vi kjørte oss litt bort og havnet bokstavelig talt langt utpå landet, kjørte på krøtterstier med kyr og jorder på alle kanter. Men endelig kom vi ut på veien til Stokken.
For å komme ut til selve øya Stokken måtte vi vade ca 50 meter på nesten 1 meters dypt vann.
Gutta forsvant over med Pop som svømte villig over. Gamle Karna blånektet å gå i vann dypere enn at det rakk henne til buken. Så jeg hadde nesten gitt opp å komme over. Men ved nærmere inspeksjon fant jeg et sted hvor jeg mente det skulle være mulig å få henne over. Vi klarte det med mye lokking. Flink hund!! På Stokken var det flott å bade, deilig vann var det også! Pop storkoste seg med frisbeen sin. Det var heldigvis ikke noe særlig med folk der vi var, så hundene kunne være løse.

Karna soler seg
Karna koser seg på Stokken
Pop venter på at noen skal kaste frisbee!

Frisbeejakten!!

Returen fra Stokken gikk bra. Karna gikk ut i vannet med den største selvfølgelighet - ikke noe problem! Lille Pop svømte som en fisk igjen. Hun er en vannhund som gjerne skulle vært i vannet hele dagen! 


Her er turen over vannet fra Stokken.

På hjemtur tok vi igjen litt sightseeing i Vesterø og Byrum, de to andre "byene" på øya. Resten av dagen ble tilbrakt i hagen med grilling, badmintonspill og film på kvelden. Vi hadde det veldig koselig, og hundene var veldig slitne!





Ingen kommentarer: