torsdag 8. april 2010

Agility - bronsemerkeprøve

Vi har hatt bronsemerkeprøve i agility i FBK i dag.
Nå har vi trent organisert siden september i fjor, og jeg synes det absolutt var på tide å komme videre fra nybegynnernivået. Pop har vært ganske så stabil på trening. Vi har hatt et par mislykkede stevner bak oss, men det er glemt i dag.
I FBK er dessuten regelen at man må bestå bronsemerkeprøven for å avansere til trening på videregående nivå. Og det skal bli gøy å få trene med de "store gutta" nå.

Vi var 4 stykker som skulle "gå opp" i dag. Pop og jeg var første ekvipasje ut.
Jeg var litt nervøs før start (hadde Pops dårlige løp på stevne friskt i bakhodet). Banen var grei, 16 hindre skulle passeres. Thomas Thiesen var streng, men rettferdig dommer.
Pop oppførte seg eksemplarisk!!!!
Satt fint på plass slik at vi fikk en perfekt start! Måtte jobbe litt (dvs jeg hylte på henne) for at hun skulle følge meg i ett par litt vanskelige svinger, men hun fulgte meg perfekt - flinke hunden!! Felthindrene gikk fint, slalomen flott. Vi, som eneste ekvipasje, gjennomførte løpet feilfritt!! Jippi!!
Thomas synes det var kjempebra, og når jeg "slipper meg litt løs og glemmer at det er bronsemerkeprøve" blir det veldig bra etterhvert, mente han.
Snille Thomas!!

Veldig fornøyd med lille Bustepopen!!

Nå blir det snart mere agilitykurs.
I midten av mai skal vi på 4 dagers Agility Power Weekend i Odalen hos Jenni Lehtinen og Jan Egil Eide. Det gleder jeg meg masse til!!
Så en måned senere arrangerer FBK kurs med Thomas Thiesen, og det må jeg få med meg.

AGILITY ER GØY!





1 kommentar:

Ellen sa...

Grattis med vel gjennomført og bestått bronsjemerke. :-) Dere er så flinke. Lykke til videre med ag på Pop. Håper det blir litt lp også da. :-))