fredag 8. januar 2010

KALDT NYTT ÅR!!

2010 (som jeg kaller "to-tusen-og-ti") har virkelig begynt som et kaldt år, men nå sies og skrives det så mye om kulda at jeg hadde tenkt å la være det her.
Vi har altså fått -20 her også - brrrrrrr

Bildet tatt fra pyrretreffet i Frognerparken i romjula da vi bare hadde -10.



















Jeg har tenkt å si litt om begrepet - det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær :)). Jeg er ganske flink til å kle meg når jeg er ute på tur, hater nemlig å fryse. Da blir jeg bare sur og tverr. Har et lager av ulltrøyer i alle fasonger og utførelser som jeg er helt avhengige av. Godt med ytterklær også.

Men skotøy er ofte heller dårlig. Særlig fryser jeg på beina når vi trener LP i Follohallen.
Så rett før jul gjorde jeg århundrets scoop - kjøpte meg et par Sorel Caribou vinterstøvler

(stygge som fy, jeg får nesten ikke gå sammen med min sønn når jeg har dem på), men utrolig varme. Jeg har bare et par tynne sokker oppi dem selv nå i minus 20, men er god og varm hele tida. Hurra!!!!! Utrolig deilig med varme bein!!




Dessuten fikk jeg en fantastisk flott julegave, nemlig ulltøfler.


De er helt fantastiske, og midt i blinken for meg i mitt gulvkalde hus. Jeg elsker jo dessuten å gå barbeint, og det gjør jeg hele tiden i disse tøflene - kjempe!!!!




Ellers har 2010 blitt et kinoår for mitt vedkommende. Jeg som nesten aldri får somlet meg på kino har nå (riktignok var et par av filmene i romjula) fått med meg 3 forestillinger. Den morsomme, actionfilmen Sherlock Holmes, virkelig en fin, gøyal film, en smule annerledes enn det man tidligere har sett om denne detektiven fra gamle britiske tv-program. Produsent Guy Ritchie har virkelig gjort det bra igjen.
Så har jeg sett "kjærringfilmen" It's Complicated; kjærringfilm ja, men dog jeg synes den var koselig. Helt ok underholdning. Sist, men ikke minst har vi sett Avatar i 3D versjon. Denne filmen trenger vel ikke nærmere beskrivelse, antar de fleste har fått den med seg. En syltynn, dårlig story, men fantastiske effekter - herlig!!.
Neste uke er det George Clooney som står på programmet. Er invitert via jobben på førpremiere på Up in the air på onsdag, torsdag blir det så Menn som stirrer på geiter, en film jeg tror er morsom.
Så i løpet av 2-3 uker får jeg med meg flere kinoforestillinger enn jeg som regel får på et halvår :))

Hunder - får jeg tid til dem? Jada. Nå skal det sies at timeslange turer blir det ikke i kulda, vi er vel ute ca 30-45 minutter på tur. Det holder masse i -20 selv med godt fottøy!!!
Trening blir det så som så med. Agilitytrening i åpent, iskaldt parkeringshus er helt utelukket for mitt vedkommende.
Vi har satt ut noen gamle skistaver i snøen, og prøver å holde Pops nyvunne slalomferdigheter ved like.
Lydighetstrening har jeg ikke vært på ennå, pga veterinærbesøk med katten på mandag og kulde på onsdag.
Men vi holder da på litt her hjemme. Lydighet kan trenes overalt. Vi terper på momenter, men når det blir kjedelig i lengden tar vi noen nye øvelser. Nå er det fremadsending til kjegle, avstandskontroll og apportering av metallapport som vi prøver oss på. Ellers blir det mye tulletrening som hopp over bein, gjennom armer, snurring til høyre og venstre etc. Men tulleaktivisering er bedre enn ingen aktivisering.

Har vi noen mål for treningen i år da? Tja, ingen store ambisjoner, men målet i lydighet er å debutere i LP1 og klare opprykk til LP2. Vi har bra lydighetsmiljø og trening i FBK så vi skal vel klare dette regner jeg med :))
I agility er målet å starte i konkurranse kl.1 både ag og hopp så får vi se. Føler jeg gjerne vil stase mer på agility, men har foreløpig ikke funnet noe miljø å trene i. Er fortsatt på nybegynnerpartiet i FBK, har ikke fått tatt bronseprøven pga reising i jobben. Men ny prøve er i feb/mars og DA skal vi klare dette og komme oss videre her også. Vil gjerne på et handlingskurs. Noen som vet om et på Østlandet på våren så si i fra!!!!


Nei, nå må jeg hive på mer ved i ovnen og ta meg en gløgg!! God (kald) helg :)



Ingen kommentarer: