lørdag 24. januar 2009

Mer snø

Det snør, det snør, tiddelibom........
Vinteren har på en måte kommet for å bli, ser det ut som.
Vi har iallefall fått ca 40 cm snø nå. Og vi måker og måker.
Noe som kan være slitsomt da Pop skal alltid hjelpe til med å plassere snøskuffa riktig.
I dag har jeg måkt på meg en muskelstrekk i skuldra, men måking er god trim da.........
Always look on the bright sides of life...........................
Jeg kan godt tenke meg noe mindre snø her hjemme ( en sånn ca 2 cm totalt), men masse på f.eks Tryvann så vi får stått på ski. Ja, jeg gjør faktisk det med stor glede. Det er veldig fint å ha et såpass bra alpinanlegg i Oslo kun en times kjøring herfra. Ellers drar vi til Kongsberg og Hurdal . Ungdommen her i huset tar også gjerne en tur i vår lokale slalombakke, Brattbakken. Når det gjelder "bortoverski" har vi fine forhold her på Nesodden med mange kilometer oppkjørte løyper bare 10 minutter unna. Men det er vel ett par år siden jeg benyttet meg av dette tilbudet. I år derimot er planen å ta med Pop på ski. Må bare få tak i en ordentlig sele til henne.
Denne bloggen skal egentlig handle om hund, ikke mitt noe ambivalente forhold til vinteren. Men jeg må bare si, som jeg har gjort noen år nå; Norge om vinteren er et sted for spesielt interesserte, og jeg er ikke så interessert lenger!!!!!!

Ingen kommentarer: