søndag 11. mars 2012

Agilitystevne Mjøndalen

Helgens agilitystevne i Mjøndalen ble litt "amputert" for min del.
Måtte stå over lørdagens løp, og holdt meg i ro hjemme.
Fredag skulle jeg til tannlege (spesialist) for å rotfylle en tann. Men tannlegemannen ville ikke rotfylle tannen da han, etter å ha skjært opp tannkjøttet og blottlagt hele tannen, fant ut at tannen hadde brukket. Så den måtte opereres ut! Jeg ble sprøytet full av bedøvelse i ansiktet, og bedøvelse er noe av det værste jeg vet, og tannlegen satte i gang. Tannen kom lett ut, jeg ble utstyrt med sterke smertestillende og beskjed om å ta det med ro. Dessuten skulle jeg spise bare suppe og grøt den første dagen.
Så fredags ettermiddag/kveld ble tilbrakt i noe omtåket tilstand på sofaen. Ganske deilig egentlig!
Etter råd fra tannlegekyndige venner, holdt jeg meg hjemme fra stevne i går. Holdt en relativt lav profil også i går. Heldigvis hadde jeg ikke smerter, så nå er jeg fortsatt utstyrt med sterke smertestillende. Håper jeg ikke får bruk for dem.

Tidlig i dag morges dro vi avgårde til Mjøndalen og var klare for stevne.
Første løpet var hoppløpet, dommer Gondola Guttormsen. Gondola hadde som vanlig laget en fin bane, og jeg så ingen "feller" på briefingen. Men når Pop tjuvstarter og tar sin egen bane blir det bare tull av løpet og en klar disk.
Her er film fra løpet:


Agilityløpet, dommer Petter Nordlien. Vi kom fint i gang, men på 3.siste hinder går hun bak meg og opp på mønet i stedet for å gå rett fram. Utrolig ergerlig da resten av løpet hadde gått så bra, men sånn er det.
Min film tar kjempelang tid å laste opp. men Elin filmet oss også, så her er hennes film:


http://www.youtube.com/watch?v=6C0Tem7n8X8&feature=youtu.be


Vi skulle egentlig også gå lag, men trakk laget. Vi var bare 3 på laget og en av de andre hundene hadde en vond fot, så da han ikke skulle gå ble det ikke noe lag.

Men siden det var vår og 16 grader ute, var det bare fint å komme seg litt tidlig avgårde.
Det ble en liten tur i Mjøndalen før vi dro avgårde, og en tur i Drøbak før vi var hjemme.

Nå er det bare å trene fram mot nye løp i Tønsberg og Arendal.

Men først er det "Gå-pent-i-bånd" kurs hos GoodDog center på tirsdag. Ganske lei av å ha trekkhund, og jeg må ha ny input på hvordan bli kvitt denne atferden.

Ha en fin uke folkens!

Ingen kommentarer: