tirsdag 4. mai 2010

Trippelstevne agility og lydighet

Vi har deltatt på vårt første trippelstevne i regi av FBK. Vi stilte både i lydighet og agility.
Startet først med agilityløpet, dagens dommer var Kurt Ove Steinset og han hadde laget
en bra bane.
Pop gikk et bra løp, 3. plass med 15 feilpoeng. Bommet på nest siste pinne i slalomen. Unødvendig, men jeg var mentalt ferdig med slalom og tok vel et skritt til siden eller noe, igjen absolutt unødvendig! Vippa var glatt på feltet og Pop stupte av (hadde jo god fart - fikk kommentarer fra dommeren om bra fart). Så var det noe rot med et hopphinder, husker ikke helt. Men, jeg er fornøyd med dette løpet. Faktisk første løpet på en ordentlig bane vi har kommet oss gjennom uten noe tull! Veldig gøy!!!


Hoppløpet, det var åpen hopp, der fikk jeg bare briefet før jeg skulle gå lydighet.
Lydigheten gikk også ganske bra. Fellesdekken ble nullet, det var nemlig ganske skummelt å ligge med ryggen til alle andre aktiviteter som foregikk bak henne. Lydighet også i ringen ved siden av, og agility litt lengre nede på sletta. Pop vil jo ha oversikten! Lineføring og fri ved fot gikk bra, innkallingen flott, dekk fra holdt ble nullet. Der var jeg litt overrasket, for dette er vår "bankers" øvelse, sitter som et skudd alltid, men ikke nå nei. Stå under marsj greit, hopp over hinder flott. Husker ikke poengene, men fikk 8 i helhetsinntrykk. Dommer var Stein Feragen, og han synes det var mye bra å se her.
Etter lydigheten var det bare å løpe ned til agilityen igjen, alle var ferdig, men jeg fikk gått hoppløpet og fikk en flott disk!!!! Banen var ganske vanskelig for oss, men vi fikk faktisk prøve to ganger (siden vi var sist, og Kurt ville sletts ikke at vi skulle ha det på oss at vi disket på hinder nr.2 - hihi) og med litt kyndig veiledning fikk vi til en veldig bra start og kom flott gjennom begynnelsen av banen iallefall. Men disk ble det okkesom! Neste stevne skal jeg be om å få starte sist i lydighet, så jeg slipper å stresse med dette mellom agilityløpene! Uansett, jeg er veldig fornøyd med denne kvelden, synes vi har vært flinke, og ser absolutt potensialet i Pop både i lydighet og agility. Med noe føringsveiledning blir det vel greie på meg etterhvert også :D

Men, det beste med denne kvelden er at vi har "blitt oppdaget" av konkurransegruppa i agility. Og siden vi har startet å konkurrere (selv om jeg vil glemme løpene i Tønsberg), er vi velkommen til å trene sammen med dem - hurra! Gleder meg masse til det, og tror det skal bli veldig bra!!
Føler nå at vi virkelig er i gang med agility også, ikke bare lydighet! Tjohoi!!


------

2 kommentarer:

Cirkusliv sa...

Vad kul att höra att det gick så bra! Har ni några filmer??

Line sa...

Så moro - gratulerer! Neste gang må det filmes!;)