søndag 14. juni 2009

Ut på tur, aldri sur, men ganske redd!!

I går skulle vi på fototur på Grimsåsen, et område på Nesodden hvor jeg synes det er fantastisk å gå. Når vi først får klatret oss opp dit, er det milevidt (eller kanskje ikke sååå mye da) med lyngrabber og fjell og gå på. Mitt absolutte yndlingsterreng etter snaufjellet.
Meningen var å fotografere hundene, særlig Pop i full utfoldelse i lyngen. MEN i år er det masse huggorm, og turen ble istedet fokusert på å ikke bli angrepet av dem!! Helt irrasjonelt, men.....På begynnelsen av turen traff vi på denne lille karen, tråkket nesten på den der den lå på stien helt stille blandt flere pinner. Ikke store ormen, men en huggorm iallefall.
Jeg er IKKE redd selve ormene, synes de er fascinerende å se på, og holdt nesten på å krype etter denne i gresset når den forsvant. MEN jeg er livredd for at Pop skal bli bitt, og den redselen gir seg utslag i idiotiske ting. F.eks, lurte jeg ett øyeblikk på om jeg skulle bære Pop i skogen!! Vi gikk iallefall med hundene i bånd hele turen, og det var lite fri utfoldelse! Innimellom tok heldigvis fornuften overhånd, og jeg tror hundene hadde det ganske ok likevel.


Sjekk tungene :)

Vi fikk oss en tre timers tur, og hundene var ganske slitne etter tur i varmen.
I dag har vi vært mest opptatt med hagearbeid, Pop har hjulpet til så godt hun kan :)
Tar tur i ettermiddag til Skoklefallsletta og Erik skal fotografere Pop i fri utfoldelse med frisbee!!
-----

1 kommentar:

Kim sa...

Så jobbigt med massa huggormar. :S Men fina bilder fick ni i alla fall! GLAD MIDSOMMAR på er!